مدیرعامل محترم شرکت خدمات زیارتی
مدیر محترم دفتر خدمات زیارتی
سلام علیکم
با احترام؛ برابر نامه شماره 20733 به تاریخ 94/11/18 معاونت محترم امور حج و زیارت و بر اساس بند 10-5 از ماده 5 دستورالعمل نحوه رسیدگی و انجام نقل و انتقال قبوض دارای اولویت تشرف ، مراتب به شرح ذیل ابلاغ میگردد:
1- سامانه مذکور از ساعت 15 روز چهارشنبه 95/5/6 جهت ثبت درخواست جدید انتقال غیرفعال خواهد شد.
2- به کلیه کارگزاران مجاز فعال در سامانه ، اعلام می گردد تا از پذیرش هرگونه درخواست که منجر به ایجاد تعهد گردد، جدا خودداری نمایند.
3- کلیه مواردی که تا قبل از زمان مذکور در سامانه ثبت گردیده، طبعا میبایست تا پایان مراحل، فرآیند رسیدگی آن دنبال و نهایی گردد.
4- فقط درخواستهای انجام نقل و انتقال بین نسبتهای خویشاوندی (همسر، پدر، مادر، برادر، خواهر، فرزند) از این قاعده مستثنی بوده و این افراد کماکان میتوانند با مراجعه به کارگزاران مجاز نسبت به ارایه درخواست و انجام مراحل مربوطه اقدام لازم معمول دارند. بدیهی است کارگزاران می بایستی در هنگام اخذ درخواست و مدارک دقت و کنترل لازم را اعمال نمایند .
5- به کلیه کارگزاران تاکید می شود تا به مراجعین اعلام نمایند پذیرش و رسیدگی به درخواستهای نقل و انتقال قبوض حج تمتع را برابر ضوابط ابلاغی سازمان فقط از طریق دفاتر زیارتی مجاز و پایگاههای اطلاع رسانی سازمان دنبال نمایند و مطلقا برای واگذاری و یا تهیه قبض ، اغفال مراکز غیرمجاز و افراد سودجو نشوند.
مدیریت حج و زیارت استان خراسان رضوی